Tervetuloa

Tervetuloa Suomen audiologian yhdistyksen sivuille. Ylhäällä olevasta valikosta voit suunnistaa eri puolille sivustoa. Ylhäällä olevasta SAY:n logosta pääset aina tälle alkusivulle. Jos haluat merkitä sivuston suosikkeihin tai asettaa aloitussivuksi, suosittelemme sivua uutta!, jolloin näet ensimmäisenä ajankohtaisimmat asiat.

Audiologia

audire (lat.) kuulla + logos (kr.) oppi, kuulo-oppi, kuulotiede

Audiologia on tieteenala ja yliopistollinen oppiaine, joka eri maissa sijoittuu tieteenalojen luokittelussa hiukan eri tavoin. Joissakin maissa audiologiaa edustavat lääkärit, joissakin toisissa maissa taas fyysikot ja/tai insinöörit tai puheterapeutit.

Kansainvälisen audiologian alan järjestö ISA (International Society of Audiology) määrittelee audiologian seuraavasti: 'Audiologia käsittelee ihmisen kuuloon sekä sen suojelemiseen ja kuntouttamiseen liittyvää tietoa. Myös lääke- ja leikkaushoidon vaikutukset sisältyvät audiologian alaan (mutta ei esimerkiksi leikkaustoimenpiteiden tekninen suorittaminen)'.

Eurooppalainen järjestö EFAS (European Federation of Audiology Societies) määrittelee audiologian kuuloa sekä kuulon ja tasapainon (kuntoutusta ja) vaurioiden ehkäisyä koskevaksi tieteeksi.

Uutta

Näytä kaikki uutiset

2024-03-07 16:43:56

Vuosikokouskutsu

SAY:n sääntömääräinen vuosikokous pidetään perjantaina 15.3.2024 kello 12:00 alkaen Valtakunnallisten audiologian päivien koulutustiloissa Mauno Koivisto keskus/Vierailukeskus Joki, Tykistökatu 6, 20520 Turku. Kokouksessa käsitellään yhdistyksen sääntömääräiset 10§ asiat. Kokouksessa ovat puhe- ja äänivaltaisia kaikki yhdistyksen jäsenet. Tervetuloa!

2024-03-07 16:43:16

Oletko kiinnostunut hallitustoiminnasta Suomen audiologian yhdistyksessä? Hae nyt mukaan!

Yhdistyksen hallituksen kokoonpanossa pidetään tärkeänä sitä, että jäseniä on eri ammattiryhmistä ja he edustavat maantieteellisesti koko Suomea. Hallituksen päätehtävät ovat yhdistyksen järjestämien koulutuspäivien organisointi ja suunnittelu, sekä kansainvälinen yhteydenpito NAS ja Efas -kattojärjestöihin. Jos sinä olet kiinnostunut kehittämään yhdistyksen toimintaa ja haluaisit kuulua sen hallitukseen, ota yhteyttä suoraan hallituksen nykyisiin jäseniin, sihteeriin tai yhdistyksen puheenjohtajaan. Turun koulutuspäivien yhteydessä pidettävässä vuosikokouksessa valitaan yhdistyksen uusi hallitus.

2024-01-26 09:25:09

Audiologian päivät 13.-15.3.2024, Turku

Koulutusohjelma on julkaistu ja ilmoittautuminen avattu. Ohjelma ja ilmoittautumislinkki koulutukset -välilehdeltä.

2023-12-21 00:02:52

Tampereen audiologian päivien koulutustallenteet ovat nähtävissä koulutukseen osallistuneille

Mikäli osallistuit viime kevään Tampereen audiologian päiville, löydät koulutustallenteet koulutuksen verkkosivulta www.say-ry.fi/events. Käytä sinulle 28.3.2023 Audiologian päivät 2023 viestissä lähetettyä salasanaa ja klikkaa kohdasta ”Näytä koulutus”. Koulutustallenteet ovat nähtävissä seuraaviin audiologian päiviin saakka, sen jälkeen ne ovat vain yhdistyksen jäsenten nähtävissä.

2023-12-21 00:02:31

Huolehdithan jäsenmaksusi kuntoon

Huolehdithan jäsenmaksusi kuntoon jäsenyyden säilyttämiseksi. Epäselvissä asioissa voit olla yhteydessä suoraan rahastonhoitaja Kati Auraan, s.posti kati.aura@siilinlaskenta.fi. Muistathan päivittää yhdistykselle toimivan sähköpostiosoitteen myös eläkkeelle siirryttyäsi, näin saat ajankohtaiset tiedot jatkossakin sähköpostiisi.

2023-09-04 20:56:03

Tulevia koulutuksia

13.-15.3.2024 Valtakunnalliset audiologian päivät ja tekninen iltapäivä, Turku. Jokikeskus. Myös etäyhteysmahdollisuus. Koulutus järjestetään hybridikoulutuksena. Koulutuspäivien ohjelmasta tiedotetaan yhdistyksen jäsenkirjeessä ja kotisivuilla myöhemmin. Ilmoittautumislinkki avautuu keväällä yhdistyksen kotisivuille https://say-ry.fi/educations .

26.1.2024 Koulutus lasten varhaisesta kuulon ja puhekielen kuntoutuksesta, Tampere. Myös etäyhteysmahdollisuus. Lindforsin säätiö järjestää erityisesti puheterapeuteille ja muille kuulovammaisten lasten parissa työskenteleville suunnatun koulutuksen varhaisesta kuulon kuntoutuksesta. Tarkempi ohjelma, hinnat ja ilmoittautuminen julkaistaan Lindforsin säätiön kotisivuilla https://lindforsinsaatio.net/koulutus/.

Tulossa lasten audiologian päivät syksyllä 2024 Oulussa. Tästä myöhemmin lisätietoa.

2023-09-04 20:51:09

Jäsenmaksut 2023

Jäsenmaksut 2023. Olethan muistanut erääntyneen yhdistyksen jäsenmaksun. Yhdistyksen rahastonhoitaja tulee lähettämään maksumuistutukset. Muista päivittää muuttuvat yhteystiedot, etenkin nyt hyvinvointialueiden sähköpostiosoitteiden muututtua, ilmoita myös eläkkeelle jääminen. Näin saat edelleen jäsentiedotteet sähköpostiisi ja eläkeläisjäsenenä et maksa jäsenmaksua.

2023-03-03 21:24:12

Sähköpostiosoitteet ja jäsenasiat

Yhdistyksen jäsentiedotteet lähetetään jäsenille jatkossa vain sähköpostitse. Muistathan päivittää toimivan sähköpostiosoitteen varmistaaksesi jatkossakin jäsentiedotteiden saamisen. Myös yhdistyksen jäsenmaksu lähetetään sähköposteihin. Etenkin nyt hyvinvointialueiden mukana ovat sähköpostiosoitteet uudistuneet ja jäsenrekisterin sähköpostiosoitteet vaativat päivitystä. Uuden sähköpostiosoitteen voit päivittää jäsenasioita hoitavalle yhdistyksen rahastonhoitajalle kati.aura@siilinlaskenta.fi.

2023-03-03 21:23:41

Uusia jäseniä

Yhdistykseen otetaan vuosikokouksen yhteydessä uusia jäseniä. Yhdistyksen kotisivuilta http://www.say-ry.fi/join_member löytyvälle lomakkeelle laaditut hakemukset voi lähettää pitkin vuotta sihteerille postitse, tai sen voi allekirjoittaa ja lähettää skannattuna sihteerin sähköpostiin: sihteeri@say-ry.fi. Myös koulutuspäivillä voi jättää jäsenhakemuksen. Jäsenhakemukset on oltava perillä ennen vuosikokousta. Yhdistyksen jäsenedut löytyvät kotisivulta.